LIONSCLUB BORGER-ODOORN DONEERT 63 KERSTPAKKETTEN IN BORGER-ODOORN

Traditiegetrouw organiseert de Lionsclub Borger-Odoorn in de decembermaand een kerstactie.
Zo ook dit jaar. De Lionsclub heeft tijdens de kerstmarkten in Borger en Odoorn een sponsoractie/loterij gehouden.
De actie was eenvoudig; Als je een lot van € 5,00 koopt, geeft de Lionsclub met de bruto opbrengst van deze loterij
een feestelijk levensmiddelenpakket ter waarde van ruim € 25,-- aan mensen/gezinnen die in deze tijd wel een extra steuntje kunnen gebruiken.

De actie op de markten was zeer succesvol. Er zijn meer dan 300 loten verkocht.
En mede dankzij een gulle bijdrage van COOP Schippers in Odoorn heeft de club in totaal 63 pakketten kunnen doneren binnen de gemeente Borger-Odoorn.
De verdeling van de pakketten is in handen gelegd van de Sociale Teams.

Degene die één lot kocht, kreeg een kaars mee. Degene die twee loten kocht, kreeg een mini-strobaaltje mee dat uit een schaalmodel van een ouderwetse dorsmachine werd geperst.
Het schaalmodel dat vanwege de omvang alleen op de markt in Odoorn aanwezig was, trok veel bekijks.

De aan de loterij verbonden prijs (een Stoov warmtekussen) kon, na trekking op 14 december door notaris Veldkamp uit Borger, worden uitgereikt aan een gelukkige winnaar uit Drouwenerveen.
“Een prachtig resultaat” aldus voorzitter Henk Benjamins van de Lionsclub, “dat te danken is aan al diegenen die hun hart op de markten hebben laten spreken. Geweldig!”.
Kerstmarkt 2023